(Sociale) veiligheid
Op onze school hechten wij groot belang aan een veilige leeromgeving, zowel sociaal als fysiek. Wij monitoren structureel de veiligheidsbeleving van onze leerlingen. Op basis van een zorgvuldige analyse van de resultaten bepalen wij of aanvullende maatregelen nodig zijn om de veiligheid verder te verbeteren. De uitkomsten van deze metingen worden jaarlijks gerapporteerd aan de Onderwijsinspectie.
In ons schoolveiligheidsplan staat beschreven welke preventieve maatregelen wij nemen, zoals het werken met het programma van De Vreedzame School. Daarnaast leggen we vast hoe wij de veiligheid monitoren, onder andere via de Vensters PO-vragenlijst voor de groepen 6 tot en met 8 en de vragenlijsten voor sociaal-emotioneel functioneren van Leerling in Beeld (LIB) voor de groepen 3 tot en met 8. Leerlingen vanaf groep 5 vullen deze vragenlijsten ook zelf in.
In alle groepen besteden we actief aandacht aan (sociale) veiligheid via De Vreedzame School. Samen met leerlingen en medewerkers hebben we een kindcentrumgrondwet opgesteld. Deze bevat gezamenlijke afspraken en verwachtingen op het gebied van veiligheid, inclusiviteit en omgangsnormen.

Anti-Pestprotocol
In de onderstaande link vindt u het Anti-pestprotocol van De Vreedzame School, dat wordt ingezet bij pestsituaties.